אחרי החגים….זה עכשו! חלק ב'

החגים מאחורינו…הקיץ לקראתנו..ובקיץ משילים את הבגדים ורצוי גם את הקילוגרמים שאולי נערמו על גופנו בחורף. נוסיף עוד עצות, לאלו שכבר נתתי בשבוע שעבר, שיעזרו לנו להגיע אל הקיץ קלילים ובריאים.
אימוץ עקרונות אלו עוזר מאד לצאת ממעגל הדיאטות , לשפר את איכות החיים ולהתחיל לאכול אחרת, הדבר מביא בסופו של דבר להרזיה מתונה, בריאה, ונכונה.

היו סבלניים, לא שמנתם ביומיים וגם לא תרדו במשקל ביומיים, ולכן חשוב להתמיד ולהישאר סבלניים.
עשו שלום עם האוכל, תרשו לעצמכם לאכל גם מה שבאמת מתחשק לכם במידה, ותלמדו ליהנות מחווית האכילה.
למדו לזהות רעב רגשי ותנו לו מענה מתאים.
מחליטים שלא אוכלים מסירים או מקופסאות. אוכלים רק בצלחת ורק בישיבה ליד השולחן. רק כך אנו יכולים להיות מודעים לכמות שאנו אוכלים.
היות שהאכילה היא אחת הפעולות שאנו הכי אוהבים.  אם אנו קוראים עיתון באותו הזמן  אנו לא " מצלמים" בעינינו את האוכל ועל כן גם לא זוכרים מה שאכלנו, כך שלא מגיעים לתחושת השובע.
סיימנו לאכול, מומלץ לקום מיד מהשולחן וללכת לתעסוקות אחרות
הפסיקו לאכול כשאתם שבעים.
הביאו לעבודה אוכל מהבית קחו לעבודה אוכל מוכן או כריכים מלחם קל והרבה ירקות כנשנוש. אם אתם רעבים במהלך היום אפשר להיעזר במרק קל או שתייה חמה אחרת.

מים וירידה במשקל: 
 מים הם הנוזל האידיאלי לשתייה. הם עדיפים על כל משקה אחר.
שתיית מים חיונית לשמירה על תקינות קצב חילוף החומרים מכיוון שכל תהליכי חילוף החומרים מתבצעים בנוכחות מים. חילוף חומרים תקין מסייע בכל תהליך של דיאטה או הרזיה. שתיית מים חיונית לשמירה על העור, כיוון שהיא מספקת לחות וחמצן מבפנים.

מי שאינו רגיל לשתות מים במשך היום צריך להרגיל את עצמו לעשות זאת. לאחר שתשתו זמן מה באופן עקבי- השתייה תהפוך לטבע שני. במרוצת הזמן יתחדדו תחושות הצמא ויזכירו לכם שהגוף זקוק למים.

ולשאלה הנפוצה ביותר: "איך עושים את זה?… אני שותה בקושי כוס אחת ליום…"

לעיתים אנו נוהגים להתבלבל בין תחושת צמא לתחושת רעב. אם נדמה לכם שאתם רעבים, אפילו שבדיוק סיימתם לאכול, נסו לשתות מים. יכול להיות שגופכם מאותת לכם שהוא זקוק לנוזלים. גם כאן תוכלו להימנע מקלוריות מיותרות.
כדי לשתות כל היום הניחו בקבוק מים בתיק ושתו בכל הזדמנות, ומלאו אותו שוב כשיתרוקן.
אפשר גם להחליט שלפני ואחרי כל ארוחה, עיקרית או ביניים, הקפידו לשתות כוס מים. מבלי שחשתם כבר צברתם כ- 8 כוסות מים לפחות.
אפשר להתחיל בהחלטה לשתות כוס מים בכל שעה עגולה.
אלכוהול וקפאין הם חומרים משתנים, וצריכתם בכמות גבוהה גורמת לאיבוד נוזלים ועלולה להיות מסוכנת במצבי התייבשות.

פירות וירקות עשירים בנוזלים ולכן יש להרבות באכילתם, והכול במידה.


אז מה היה לנו…

דיאטה כמה שיותר מאוזנת, יחד עם פעילות גופנית ושתייה מספקת של מים שומרת על קצב חילוף חומרים מיטבי ומייעלת את תהליך ההרזיה!
זכרו…תמיד ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע, והעקר שנעמוד במשימה..

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004