בחוכמה, לא בהתחכמות: כך תגרמו לילד לאכול ירקות.

דווקא היום, בעידן השפע, ילדים אוכלים מגוון קטן יותר של מזונות, והמוזנחים העיקריים הם הירקות.
ירקות הם מסוג המאכלים שאנשים אוהבים או שונאים. אך בגלל שמדובר במזונות בריאים בעלי ערך תזונתי גבוה המספקים לנו סיבים, אנטי אוקסידנטים ופיטוכימיכלים אחרים, חשוב שנשלבם בתזונה היומית שלנו ושל ילדינו.
המכון האמריקאי לחקר הסרטן חקר ומצא כי כ-25% מהאוכלוסייה שונאים ירקות מסיבה גנטית של רגישות יתר לטעמים מרירים המאפיינים את מרבית הירקות, אך צריכת ירקות יכולה להיות הרגל נרכש וישנן דרכים לעודד צריכת ירקות אפילו אצל אותם אנשים הרגישים לטעם המריר.
אז איך ניתן לרכוש את האהבה לירקות?
לפני הכל חשוב לשלב את הירקות בתפריט היומי כבר מגיל ילדות, כך ילמדו הילדים לאהוב ולהעריך כמה שיותר טעמים של ירקות ומסוגים שונים. חשוב להראות לילדים דוגמה אישית- הם יראו וילמדו מאיתנו שירקות הם חלק מהתפריט הקבוע בבית:
הגניבו ירקות לספגטי או לפיצה – מרבית האנשים אוהבים פסטה ופיצה ולכן מומלץ להגניב ירקות למאכלים אלה. הוסיפו ירקות שאתם מעדיפים כגון ברוקולי בצל חציל סלרי ואחרים לרוטב הספגטי (ככל שתתחתכו אותם קטנים יותר הם יהיו פחות מורגשים) או פזרו אותם מעל הפיצה.
הוסיפו ירקות למרק – העשירו את המרק שאתם אוהבים בשלל ירקות קפואים או טריים. פשוט הוסיפו אותם למרק בזמן שאתם מחממים אותו.
העמיסו ירקות בסלט – הוסיפו לסלט שלכם ירקות שאתם יכולים “לסבול” כגון מלפפונים, גזר מגורד, שעועית ירוקה, בצל, קולרבי, צנון, עגבניות, ברוקולי ועוד. תוכלו להשתמש בעלי תרד כתחליף לחסה.
הגישו ירקות טריים בכל הזדמנות – ירקות טריים הם לרב טעימים יותר מחבריהם המבושלים. הגישו אותם חתוכים ושטופים בתור חטיף.ניתן תמיד לטבל במעט שמן זית, לימון וכו'.
שלבו מטבלים בטעמים שונים – מטבלים יכולים לגרום לצלחת ירקות טריים להיעלם מהצלחת. הקפידו להשתמש ביוגורט במקום במיונז.
שתו ירקות – ישנם מיצי ירקות מצוינים שקל לייצר בבית. כמו: מיץ עגבניות ומיץ גזר וכמובן שניתן להכין שייקים של ירקות ופירות בבית. נסו להכין מיץ ירקות מגזר וסלק אדום- הטעם פשוט נפלא.
צלו ירקות על האש – ירקות על הגריל הם מעדן. הניחו את הירקות (פטריות, עגבניות,פלפלים, בצל, אספרגוס, חציל) על הגריל. הזליפו מעל שמן זית או שמן קנולה. את הירקות הקטנים ניתן לסדר על שיפוד.
לימדו כיצד לבשל את הירקות המרירים יותר – לירקות ממשפחת המצליבים, לירקות ירוקים ולחציל, יש בדרך כלל טעם דומיננטי יותר. כדי לרכך את הטעם הוסיפו מעט שמן זית או רוטב סויה לימון או רוטב בלסמי או אפילו כף סוכר חום או דבש.
הוסיפו גבינה – גבינה תמיד מוסיפה טעם לירקות. פזרו גבינה דלת שומן רוטב גבינה או יוגורט ושדרגו את מנת הירק שלכם.
בתקופת החורף קשה יותר לאכול ירקות טריים, לכן ניתן לאדות אותם קלות. קיימים בשוק מכשיריי אידוי רבים. יתרון האידוי הוא בכך שהמים לא נוגעים בירקות ואז נשמרים הויטמינים בירקות. כך ניתן להנות מירקות טריים מלאי ויטמינים ומינרלים גם בחורף.
איכלו ירקות בכמה שיותר צבעים. כל צבע ויתרונו הוא, לכן השילוב בין הצבעים יפה לעיניים ולבריאותינו כאחד.
והכי חשוב להעיז… כי רק המעז- מנצח, ושיפור הבריאות הוא הניצחון!

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004