המתהדרים – פירות הדר

פרי ההדר לזניו השונים הוא אחד הפירות הבריאים ביותר המצויים בטבע, והעובדה שפרי זה מצוי בארצנו ללא הפסקה, כמעט, מבטיחה לאוכלוסיה סל מזון בריא בכל חודשי השנה.
הסיבה להיותם של פירות ההדר בריאים נובעת בעיקר מן העובדה שהם עשירים במיוחד בויטמינים E,C,A ובסיבים, החשובים במיוחד לתזונה מאוזנת.
המחקרים המלמדים כי אכילת פרי טרי בכל יום טובה לא רק לבריאות בכלל, אלא אף מקטינה בצורה משמעותית את הסיכון להיפגע ממחלות כרוניות קשות. ממחקרים שונים עולה, כי אכילה סדירה של פרי הדר מקטינה בעשרות אחוזים את שיעור התקפי הלב, את הסיכון לחלות בסרטן, , את הסכנה להיפגע מאירוע מוחי, את הסיכון שבלידת תינוקות הסובלים ממומי לידה, ועוד.
היתרונות הבריאותיים של פרות ההדר הם:
בפירות הדר יש בהם ערכים גליקמים די נמוכים, לכן הם לא מעלים הרבה ומהר את רמת הסוכר בדם.
בפירות הדר ישנם הרבה מאוד ויטמינים – A, C ו E . הם גם מאוד עשירים בחומצה פולית.
כמה שזה נשמע מוזר, פירות הדר מאוד בריאים בשביל השיניים והחניכיים שלנו. מיץ של פירות הדר הוא חמוץ, גורם לגירוי בבלוטות הפה ולהפרשת נוזל ששוטף את השיניים ואת החניכיים שלנו משארי אוכל.
מה כבר יכול להיות יותר טעים מאשר מיץ של תפוזים, וטרי ועסיסי? לא רק את זה, תשתו כוס של מיץ תפוזים וזה יספק לכם 150 מג של ויטמין סי ביום. גם טעים וגם בריא.
פירות הדר הם גם מאוד עוזרים בנפיחות הבטן וגזים. יותר נכון, הקליפה שלהם. את הקליפה צריך לייבש ולנשנש אותה כל פעם שאתם מרגישים נפיחות בבטן. זה בריא ומאוד עוזר.
לכל המרכיבים המציינים לעיל, יש תפקיד חיוני בחילוף החומרים של הגוף, במצבים שונים שלו. מחקרים מדעיים רבים, שבדקו את השפעתו של פרי ההדר על מערכות הגוף הוכיחו, בין היתר, כי צריכה מוגברת של הדרים גורמת לאיזון חיובי במערכות הגוף ומונעת נזקים הנגרמים עקב צריכה גבוהה של שומנים מן החי. ההדרים הם נטולי שומן ומספקים סיבים תזונתיים. אולם היתרון הגדול ביותר שלהם הוא התכולה הגבוהה של ויטמין C (חומצה אסקורבית), המצוי בפרי הדר באחוז גבוה יותר מבכל פרי אחר.
- אכילת פרי הדר או שתיית מיץ הדרים טרי בעת מחלה, גורמת להורדת חומו של הגוף, בדרך הטבעית.
- לאישה ההרה מומלץ לאכול שתי מנות פרי הדר ביום. מיץ ההדרים טרי הינו המקור האמין ביותר לאספקת ויטמין C, שכן מיץ מעובד מאבד תוך כדי תהליכי העיבוד את ויטמין C שלו. שתית מיץ הדרים טרי מסייעת גם בשליטה על העליה במשקל, המאפיינת נשים בזמן הריון.
- פירות כתומים, כמו תפוזים וקלמנטינות, מספקים לגוף ויטמין A החיוני לראייה, משפר את הראיה בלילה ומעכב את הזדקנות העור והמערכות בגוף. פירות כתומים גם משפרים את זרימת האנרגיה בגוף, הם טובים לריאות ומקלים על השיעול. 
- אשכוליות – מועילות מאוד נגד שיעול עם ליחה ושיהוקים, משפרות את העיכול ומגבירות תיאבון. טיפ: לריפוי שיעול עם ליחה – משרים חתיכות אשכוליות ביין ומכסים למשך לילה שלם. בבוקר מבשלים עד שהחתיכות מתרככות מאוד. מערבבים עם דבש ואוכלים כמה פעמים ביום. יעיל להפליא!!!

- מיץ הלימון – משמש בסיס לניקוי גוף וכבד. בבוקר עם הקימה מהלו בכוס מים פושרים סחיטה של חצי לימון עם כפית שמן זית ושתו באיטיות. הנוזל יגיע במהירות לכל מערכת העיכול ויגרום לניקוי קל של מערכת העיכול ובמיוחד הכבד.
- מיץ תפוזים – מפחית חומציות בשתן ומסייע לסובלים מאבנים בכליות. תפוזים טובים גם לקיבה ולכליות (אכילתם מעודדת שתן ומזרזת חילופי חומרים בגוף).
אומנם יש גם תרופות כימיות המשיגות תוצאות טובות בתחום זה, אבל שתיית מיץ תפוזים אין תופעות לוואי כפי שיש לעיתים בהן.

זהירות, שימו לב…האשכולית והפומלית הן פירות ההדר היחידים שיש להזהר באכילתם בזמן נטילת תרופות.
אכילת אשכולית ופומלית או שתיית המיץ יחד עם נטילת תרופות מסוגים שונים עלול לגרום לעליית רמתו בדם של החומר הכימי שבתרופות, כאילו ניטלו בכמות רבה בהרבה מהמינון המומלץ עד כדי סכנה של ממש. גם במהלך טיפולים כימותרפיים לא מומלץ לאכול אשכוליות או לשתות מיץ אשכוליות.
לכן, כל אדם הנוטל באופן קבוע תרופות, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בעניין זה.

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004