חלב ומוצריו בראי הנטורופתיה

אנחנו מדינה שצורכת מוצרי חלב – זאת עובדה. אגדיל ואומר שאנחנו מבין המדינות המובילות בתחום זה. שכנעו אותנו ש "מוצרי חלב = בריאות", גדלנו על פרסומות ששיווקו מוצרי חלב ומעדנים בצורה מדהימה והצליחו לחדור לכל בית בישראל. רופאים ודיאטניות מלמדים נשים שכדי לקבל סידן הן צריכות לאכול גבינות ורצוי כמה שיותר, משכנעים נשים בהריון שמוצרי חלב הכרחיים לבריאותן, מלמדים לעשות שימוש במוצרי חלב על מנת לסייע לירידה במשקל, ומספרים לכל אחד מאיתנו שזה הדבר הכי טוב שניתן לעשות למען הגוף ובריאותו.
על פי הגישה הנטורופתית, הם לא המזון הבריא לאדם. וזה נאמר בלשון המעטה. הגישה הטבעית מקשרת אכילת מוצרי חלב עם עלייה בתחלואת הסרטן, סינדרום X (תסמונת מטבולית המשלבת מספר מחלות כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם, עודף משקל), מחלות מעי דלקתיות, אנמיה, אלרגיות, דלקות אוזניים, בעיות עוריות, כולל: אקנה , אטופיק דרמטיטיס, ועוד.
לא מעט מחקרים הסיקו כי מוצרי חלב לא תורמים לבריאות העצם ולא מקטינים את שיעור מחלת האוסטיאופורוזיס. זה נכון שבמוצרי חלב יש סידן רב, אך סידן זה אינו זמין לעצמות. חלבון החלב גורם להפרשת הסידן אל מחוץ לגוף באמצעות השתן, והזרחן הרב שיש בו אף הוא תורם לירידה ברמות הסידן.
המציאות מראה לנו את המצב ההפוך שבו דווקא במדינות שלא צורכות מוצרי חלב, שיעור מחלת האוסטיאופורוזיס נמוך ביותר, וההפך. אחד המחקרים הגדולים, המקיפים וארוכי הטווח שהתפרסמו (מחקר האחיות) הראה זאת בצורה נהדרת: נטייתן של העצמות להישבר לא ירדה בעקבות צריכת מוצרי חלב, אלא דווקא עלתה! ולא היה זה המחקר היחיד שהצביע על כך.
הסיבה שרופאים ממליצים לאנשים הסובלים מאנמיה לא לצרוך את תוסף הברזל בסמוך למוצרי חלב היא כי היום כבר ידוע שאלו פוגעים ביכולת ספיגת הברזל בגוף. לכן אנשים שניזונים ממוצרי חלב מרובים עשויים לפגוע ברמות הברזל בגופם.
כנטורופתית אני מרבה לפגוש אנשים הסובלים מרגישות ללקטוז. בלי שהם רצו הגוף שלהם פשוט אילץ אותם להימנע ממוצרי חלב ודבר זה פועל רק לטובתם. ומי שבכל זאת מתעקש לצרוך מוצרי חלב, סובל לרוב מכאבי בטן, אלרגיות עוריות, גזים מרובים, נפיחות בבטן, שלשולים, הרגשת עייפות ואי נוחות כללית בבטן.
המציאות מראה קורלציה יפה בין הפסקת צריכת מוצרי חלב לשיפור דרמטי במצבים אלרגיים. אנשים הסובלים מאלרגיה יודעים שמוצרי חלב נמצאים בראש רשימת המזונות האלרגניים שיש.
חשוב גם לציין ולהזכיר שמוצרי חלב מכילים שומן רווי הידוע כבעייתי מאוד עבור הלב וכלי הדם – מחלות לב וכלי דם מהווים את אחד מגורמי התמותה המובילים בעולם המערבי. לרוב ההמלצה הנטורופתית תהיה הימנעות ממוצרי חלב או שילוב עדין ולא מוגזם של מוצרי חלב ממקור של צאן (עיזים/כבשים).
אז מהיכן בכל זאת ניתן לקבל סידן במזון, כזה שיהיה זמין לספיגה בעצמות? על כך נרחיב בכתבה על הסידן.

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004