טיפים לחופשת קיץ בריאה

החופשה המיוחלת הגיעה…
קיץ…..הים, האוויר והשמש המחממת, משרים תחושה של חופש….הכל מותר…ולפעמים הדבר משפיע גם על בחירותנו באוכל, כי כשנמצאים בנופש רוצים ליהנות מהכול, כולל הכול. אנחנו נוטים להשתמש בתירוץ "אני בחופשה" כדי להצדיק את שבירת הדיאטה, או את המנה הנוספת של הגלידה שאכלנו. אולם, ההתמודדות עם התוצאות כאשר חוזרים הביתה עלולה לגרום לייאוש וליציאה מתהליך הירידה במשקל, ואחרי כל העבודה שהשקעתם, זה יהיה חבל.
חשובה השמירה על איזון בין אוכל נפלא בחופשה לבין תזונה נבונה וכמו תמיד, הכל מתחיל בבחירות שלנו. היו זהירים בנוגע לבחירות שאתם עושים במהלך החופשה. כשנמצאים בחופש חשוב לעשות הפסקה מהשגרה ומהתפקוד היומיומי הרגיל. תיהנו ממזונות מיוחדים ושתו משהו טעים מדי פעם, אבל אל תגזימו. אם אתם שומרים על דיאטה באופן קבוע, ובחופשה לא תסחפו מדי, לא תהיה לכם בעיה להיכנס לבגדים כשתחזרו הביתה, עייפים אך מרוצים… 
אז איך נעשה זאת?
להלן מספר עצות פשוטות ליישום טיפים בריאים בעת החופשה:
1. ארזו חטיף – דאגו שתמיד יהיה לכם חטיף בריא בהישג יד. השילוב האולטימטיבי הוא חטיף המכיל חלבונים בכמות סבירה ועשיר בסיבים תזונתיים, מה שגורם לתחושת שובע: אגוזים לא קלויים, פירות, חטיפי אנרגיה דלי קלוריות וקרקרים מדגנים מלאים ללא שומן טרנס, מעולים כחטיפים לנסיעה באוטו. 
2. לא חייבים "לנקות" את הצלחת – קינוחים הם חלק בלתי נפרד מהארוחות בחופשה. יותר מזה, מרבית הארוחות הן עשירות יותר והנשנושים תכופים יותר. אבל זה שהמזון נמצא שם, אין פירושו שאתם חייבים לאכול את כולו. עצרו רגע וחשבו מה אינכם אוכלים. החשיבו כ 150 -200 קלוריות לבחירה חופשית (בהתאם לרמת הפעילות הגופנית). החשיבו קלוריות אלו כקלוריות צ'ופר. לפני שאתם מנשנשים, שימו לב שאינכם אוכלים סתם, מחוסר תשומת לב ולא בגלל רעב. נסו לשמור על קלוריות הצ'ופר שלכם, כך שתחלקו קינוח עם חבר, בן/בת זוג. כאשר המנות המוגשות עשירות בקלוריות ואינן בשליטתכם, בחרו את המנה היותר קטנה. 
3. הנעלים נועדו גם להליכה – בררו מהם מסלולי ההליכה סמוך למלון בו אתם שוהים, קשרו את השרוכים והתחילו לצעוד. אין דרך טובה מזו לחוות ולהכיר את האזור שאתם מבקרים. זו גם דרך מצוינת לשרוף חלק מהקלוריות של ארוחת הערב.
4. לשתות קלוריות – מרגריטה או קוקטיל צונן ליד הבריכה נשמע כמו החופשה המושלמת. קר, צונן ובעל ארומה מרעננת… אבל תופתעו לשמוע את כמות הקלוריות שהמשקה מכיל. משקאות אלכוהוליים ממותקים מקפיצים לגובה את כמות הקלוריות. לכן, כדאי להגביל משקאות אלו למנה אחת מדי פעם. אגב, בירה ויין מכילים כמות פחותה יותר של קלוריות.
5. ברומא התנהג כרומאי – אחרי הכול, אתם בחופשה, תיהנו, אך במתינות ,מהמאכלים האופייניים לאזור, כמו שוקולד בבלגיה, פסטה באיטליה…בחרו בתבונה ובחוכמה, ושיהיה לכם בתיאבון!

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004