פחמימות- להיות או לא להיות? חלק א'

בעקבות הכתבה האחרונה על "השומן המסתתר במזון",
החלטתי לתת הפעם דגש לקבוצת הפחמימות, שמהווה גורם חשוב ועיקרי בתזונתנו. הפחמימות הן המקור העיקרי לאנרגיה
בגופנו והן אמורות להוות כ- 60% מסך כל הקלוריות הנצרכות ביום. על מנת לשמור על רמת סוכר מאוזנת,
יש לאזן בין קבוצות הפחמימות השונות, שאם לא כן נחוש רעב שיגרור אחריו עצבנות, עייפות ושוב שקיקה לאוכל – מעין מעגליות של אכילה.

נהוג לחלק את הפחמימות לשתי קבוצות עיקריות:

  • פחמימות פשוטות, כגון: סוכר, שוקולד, עוגות, ממתקים ומשקאות קלים. הם צריכים להיות רק חלק קטן מסך הקלוריות ורצוי אף להימנע מהם לגמרי.
  • פחמימות מלאות– אורז, חיטה ומוצריה, תפוחי אדמה, תירס וקטניות-מהם יש לצרוך כ- 50% מהתפריט היומי ורצוי כמובן שיהיו דגנים מלאים- כלומר על קליפתם, המכילים סיבים תזונתיים וויטמינים.
  • מקבוצת הפירות, שגם הם מהווים מקור לסוכר ואנרגיה, יש לצרוך אך באופן מוגבל, וחשוב שלא לוותר עליהם. העיקרון הוא, שכל פחמימה שאנו אוכלים תתפרק בסופו של דבר לסוכר,אך תלוי בכמות הזמן ובמהירות כניסתו לדם. ככל שהדבר נעשה מהר יותר, השוק לגוף חזק יותר ורמת הסיכון גבוהה, לכן התפריט חייב להיות מאוזן בין חלבונים, סוכרים ושומנים כדי לשמור על כמות סוכר תקינה בדם.

בשבוע הבא נדגים כיצד ניתן לשלב את הפחמימות הנכונות לגופנו, לאורך הארוחות ביום ולדאוג גם תחושת שובע ובריאות.

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004