שילובים מנצחים – ופחות מוצלחים חלק ב'

בשבוע שעבר הצגנו מזונות שמסתבר שכשהם מגיעים בשילוב, הוא לא מאוד בריא לנו. ערכם התזונתי של מאכלים מסוימים נפגע כשמשלבים אותם עם מזונות אחרים, והחיבור אף יכול להזיק לנו.

להלן עוד שילובים במזון שכדאי להימנע מהם ומה ניתן לעשות על מנת להנות מהם בכל זאת:

שילוב גורע : משקאות קולה עם ארוחה
משקאות הקולה מכילים קפאין בריכוז גבוה – בקבוק של 500 מ"ל מכיל מעל 50 מ"ג קפאין. הקפאין מונע ומצמצם ספיגה של מינרלים חשובים בגוף, בעיקר סידן, מגנזיום, ברזל, אבץ וסלניום.
מה עושים? אם אתם חייבים לשתות משקה תוסס בזמן הארוחה, העדיפו משקה אחר, על בסיס לימון, תפוזים או אשכוליות.

שילוב גורע : אלכוהול עם משקה אנרגיה
השילוב של משקה אנרגיה ואלכוהול יכול להיות הרסני. הוא מתעתע ומביא לעלייה בצריכת האלכוהול, ולריכוז אלכוהול גבוה במיוחד הנשאר בדם זמן ממושך יותר.
מה עושים? מוותרים על השילוב או מצמצמים כמויות.

שילוב גורע : תה עם חלב
התה מכיל נוגדי חמצון המועילים לגוף, והוא טוב ללב כיוון שהוא מעודד את הפרשת התחמוצת החנקנית מהגוף ובכל תורם לדילול הדם בעורקים, אך הוספת חלב מפחיתה מהתועלת שבו.
מה עושים? התה טעים גם ללא חלב, אך מי שחושק בכל זאת בשילוב יכול להשתמש בחלב סויה או חלב אורז.

שילוב גורע : פרי הדר עם בננה
הנטייה לשלב בננה בשייק על בסיס מיץ תפוזים נובעת מהצורך באיזון החמיצות המגיעה מהתפוז, והשילוב נפוץ מאוד בדוכני המיצים, אך כאשר משלבים בננה עם פירות המכילים ויטמין C, רמת הוויטמין הנספגת בגוף קטנה ב-70%-80%.
המחמירים מרחיבים את האיסור על שילוב פירות המכילים ויטמין C עם כל הפירות המתוקים, כמו ענבים, תאנים ושזיפים.
מה עושים? שותים את מיץ התפוזים סחוט וטבעי, ללא תוספות. אם השייק כולל פירות מתוקים, שנו את הבסיס לחלב או מים.

שילוב גורע : בשר או דגים עם בירה
ארוחה המבוססת על בשר או דגים מהווה מקור טוב לוויטמין B, ובעיקר B12. קבוצת ויטמין B חשובה לייצור אנרגיה, לתפקוד המוח, לתפקוד מערכת העצבים ועוד, אך שתיית בירה בארוחה מביאה לירידה משמעותית בספיגת הוויטמינים האלו בגוף. האלכוהול ידוע כמעכב ספיגה של כל הוויטמינים המסיסים במים ושל חומצה פולית המצויה בפיצוחים ובירקות.
מה עושים? ותרו על ההרגל, נקודה. השאירו את האלכוהול לבילויים ולאירועים מיוחדים, כיוון שאין שום תרומה חיובית לנוכחותו בארוחה. למען ויטמין חשוב כל כך, הרגילו את עצמכם לוותר.

"אז מה נשאר לאכול?"
לפני שאתם מקטרים על עוד ניסיון לפגיעה באיכות החיים, חכו. אם חשקתם בקפה בסיום הארוחה או לשלב אלכוהול ומשקה אנרגיה – עשו זאת, אך זכרו את ההשלכות. בארוחה שבה שתיתם קפה ויתרתם על ברזל או על סידן ותצטרכו להשלים אותו במהלך היום, והשפעת האלכוהול הצפויה לכם גדולה יותר בגלל משקה האנרגיה.
המטרה האמיתית של המידע כאן היא להעניק מודעות שתאפשר לכם לקבל החלטות משיקולים נכונים. כמו תמיד, בעיניי הגישה המתונה שמאמצת את ההמלצות באופן הגיוני וללא שיבוש החיים היא הטובה ביותר.

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם נטורופטית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- נטורופטית ראשית ויועצת בתזונה נבונה.
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10msm@gmail.com
טלפון: 072-2345004